2

Som en julagris

Vi var framme på Öland ca 9.30 i går men handlade och fixade lite innan vi landade vid stugan en timme senare och jag kände direkt den starka kärlek jag fick när vi var här över midsommar,denna stugan är vad som passar oss allra bäst,både hav och skog och det karga Lilla Alvaret mitt framför näsan.
Anyway,när jag stod där och packade in maten sneglade jag åt höger och fick syn på en rejält rund kvinna med rultiga lår,en rumpa stor som en världsdel och en mage som vittnade om mycket god mat och sötsaker och jag tänkte för mig själv om förra veckans hyresgäst inte checkat ut ännu eller om det kanske var en kvarglömd fru där stod.....men skräcken blev på allvar när jag insåg att det var min spegelbild och jag tänkte att kanske är det en sån där spegel de har i lustiga huset på tivoli?
Ack nej.... hur kunde detta ske? Jag blev djupt besviken på mig själv,tog en kaka och gick ut för att fundera på hur jag kan fixa till detta.... svaret blev att det får vänta,tjock som en julagris eller ej,nu har jag semester och den ska njutas,nöjd med mitt beslut åkte jag till affären i Löttorp.....ja och resten kan ni själva lista ut 🥴
Godmorgon från ett underbart Öland och jag önskar dig en härlig dag ☀️
600 meter till havet

Affe njuter

Morgonkaffet

Vårt lilla paradis



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Alltså när jag såg dej i klänning på bröllopet så tänkte jag precis TVÄRTOM i det du såg i spegeln!! Så den spegeln är en tokig gotländsk variant- o jag m e n a r det på allvar!👍😍

Svar: Tack snälla du ....dessa öländska speglar är icke att leka med 😘 tack för fina ord / Litta
Lotta Lagby

2 Emma:

skriven

Känner igen mig. Plötsligt har det bara hänt. Man fokuserar lite extra på jobbet ett tag och nästa gång man tittar i spegeln får man en chock! Livet går vidare och chokladen är lika god ändå. Som tur är.

Svar: Ja som tur är 😅🤩
Lotta Lagby

Kommentera här: