0

Så skört som en älva

I dag har det onekligen varit en annorlunda,tung och bökig dag.
Ett tråkigt besked landade hos mig idag,en ung kvinna som jag och även Emelie en gång arbetat tillsammans med har gått bort ,30 år ung och sista gången jag träffade henne så kramade hon mig hårt och länge och såg lycklig ut...på riktigt lycklig,det var innan jul precis och vi hade inte setts på ett tag,då visste jag såklart inte att den kramen var den sista jag skulle få av henne.
Jag är nog lite i chock av nyheten om hennes bortgång och det är såklart absolut inget i jämförelse med hur hennes familj och sambo troligtvis mår.
Livet är skört,livet är inget man kan ta för givet så snälla,var rädd om dem som är rädd om dig,det kan gå på ett ögonblick och då kan inget ändra på det faktum att dina sista ord eller din sista handling kanske inte var vad du hade tänkt dig.
Var alltid snäll,även om du inte behöver vara det.
Gör en god gärning varje dag om så bara för att flytta undan en sten så en pensionär med rullator inte behöver snubbla på den....ni fattar grejen va?
I morgon fyller en spektakulär  människa år...min fina kollega och vän Emelie fyller 30 år ♥️♥️♥️ i dag kramades vi för vår förlust i morgon ska vi kramas lite extra länge och hårt för din födelsedag.
Always be humble and kind 
Lotta ♥️ 

Denna bild tillägnas dig...sov så gott lilla älva.
(null)


Kommentera här: