0

Bron!

I dag åkte vi på utflykt med jobbet till brofästet och inser att Öresundsbron har funnits i 18!! år,va fan hände liksom? 
Jag vet att vi var och kollade och följde brobygget under tiden det byggdes i mitten av 90 talet och hur jag fascinerades som så många andra av det kolossala bygget 🤩
I dag är det en bro som bara finns,den har blivit en del av Malmö och närheten till den är fantastisk 😃
Vill jag till Köpenhamn så hoppar jag på bussen i Vellinge och sen i Malmö tar jag tåget över bron till Danmark och är framme inom en timme ✌🏽
Man blir bortskämd och glömmer ibland bort vad man har i sin närhet 😊
Jag har i många år sagt att jag borde turista i Malmö ned ombejd för det är så mycket jag missat,trots att jag bott här i 30 år,det sjuka är att jag i stort sett dagligen hör eller läser om ställen i krokarna jag aldrig hört talas om bara restauranger, gallerier,saluhallar u name it,i haven’t been there 🤭
Jag är ju lite trygghetsnarkoman och går inte gärna till något " okänt " den äventyrliga Lotta har försvunnit,eller så är det klimakterikossan som svalde huvet och bytte kropp,snacka om nerköp i sådana fall 🤣🤣🤣🤣
Lägger upp en bild jag tog på brofästet i dag medan tåg och bilar susade förbi ovanför ✌🏽
Ha nu en riktigt härlig tisdagskväll 😘 och varm kram till dig 😘
Brofästet i Malmö 181113

Kommentera här: