0

1985 i Växjö

Ledig lördag för mig att disponera fritt,Peter jobbar hela helgen och barnen kommer inte förrän i morgon så det är bara jag och Affe.
Morgonrundan är redan avklarad och vi busar och myser i vår lilla slinga varje morgon och det är en skön start på dagen.
Någonting ska vi hitta på i alla fall och jag är full av energi och ska höra mig för lite med mina hundvänner om de vill leka med oss :-)
 
Somnade ifrån Let's Dance i går kväll och vaknade mitt i natten och fick knappt med mig Affe ut för att kissa,han lyfte pliktskyldigast på benet och pinkade och sen gick han rätt in och la sig igen,han var desto piggare 6.45 i morse hahaha,jag tycker bara det är skönt,jag älskar att vara med min vovve,jag älskar att rasta honom, se honom skutta glatt i skog och över fält,jag blir genuint lycklig i hjärtat ♥
 
Min älskade vän som fått cancer har bett mig att vara som vanligt,jag försöker men jag tänker på henne hela tiden,även om man försöker vara som vanligt,så är inte livet som vanligt,så är det bara men hon kan tyvärr inte hindra mig från att skicka sms i tid och otid...i morse erbjöd jag nakenbilder....som hon avböjde dock ;-)
 
Jag läste i Sydsvenskan i dag att mamman till den 15 årige pojke som sköt vaktmästaren i Malmö i Februari,är upprörd över hur hennes som behandlas i häktet,han isoleras och får ingen frisk luft och börjar bli håglös,han är dessutom rädd för de vuxna han placerats med,nu ska hon anmäla detta till JO......anser man sig vuxen nog att gå omkring med skarpt laddat vapen och ta beslut att skjuta en man och förstöra en hel familjs liv,15 år gammal,då är man vuxen nog att kunna hantera konsekvenserna av det,det är min åsikt.
 
Han är ett barn,men tog ett beslut som fick följder han nog inte räknat med och jag undrar trots allt hur han egentligen tänkte??
 
Vaktmästarens sambo är en kvinna som jag känner och det gör det hela ännu mer (o)verkligt och när jag läser mammans beklagan så blir jag arg,var fanns hon i allt detta?
 
Ja,som man säger när man fyllt 47,det var fan bättre på förr,15 år gammal var man mest förvånad över allt som pågick i kroppen och som växte både här och där,att gå omkring med ett skarpt laddat vapen mitt i natten fanns inte på någons karta...inte 1985 i Växjö i alla fall.
 
Nä,nu ska jag gå och trycka en finne och dricka kaffe,jag önskar dig en fin dag!
 
Lotta
 
 

Kommentera här: