0

Historien om den pollenallergiska sambon till en jägare

Tänk vad tiden går när man har kul och i helgen som gick fick jag en enrgiboost som hette duga,vid 05.00 tiden på lördagmorgonen vaknar jag av att Peter är pigg som en utter och tycker att vi ska åka till skogen och titta på soluppgången,han hade redan gjort kaffe och fixat med Affe,jag stapplade grymtandes upp och klädde på mig och frös och var måttligt road trots att jag egentligen är en väldigt spontan person.
 
Till skogen kom vi och hade Peter bara berättat att syftet var att jag skulle få se fina vilda djur som skulle visa sig i soluppgången så hade jag preparerat min pollenallergi så mycket bättre,jag hade heller inte tagit på en vit scarf,jag hostade,nös och snöt mig och Peter muttrade att det blev ju i stort sett omöjligt att få se några djur som jag höll på att väsnas....ICKE mitt fel tyckte jag,min vita scarfs lös också upp väldigt i den skira morgondimman och jag fotade förtjust allt jag såg och framförde små rop när en bild blev extra fin,jag viftade också efter något oidentifierbart som surrade framför mina ögon och det fick man inte heller göra tydligen,min älskling som ville visa mig alla vackra djur och vyer skakade bara huvudet i takt till mina fräsningar,vi var överens om att jag aldrig skulle kunna bli en tyst jägarsambo hahahaha
 
Kaffet var gott och sällskapet mysigt,Affe roade sig och nosade och sprang sina rundor,det blev väldigt romantiskt faktiskt :-)
 
På kvällen fick vi finbesök av Anna-Karin och hennes grabbar,vi åt Peters goda stek med alla goda tillbehör och sen gjorde vi som vi brukar göra,kollar Youtube och snackar musik och film,vårt stora gemensamma intresse.
 
Söndagen blev en tur in till Malmö där Liam skulle prova på en träningsform inom Budo,väl hemma igen skulle Tilda iväg på bio och jag hade dejt med goa Lizette som jag inte träffat på evigheter ♥
Jag avslutade med ett glas vin i solen innan helgen var till ända.
 
Denna helgen som närmar sig blir också härlig,på fredag kommer två älskade vänner på besök och ska tjattra med mig och Annicka från vischan kommer sova över medan Lilla C tar sin vita lilla tablettask och kör hemåt :-)
 
Att våren och solen är här ger mig så ofantligt mycket välbefinnande så jag kan knappt andas(kan även bero på min täppta pollensnok) och nu ska jag be att få tacka för mig för idag och önska en skön Tisdag ♥
 
Lotta 
 
 

Kommentera här: