0

Larmad

Jaha,då har jag varit i farten igen,jag kan jag :-)
I går fick vi låna ett underbart hus i Höllviken där de har utomhus spa och gott om plats för alla,det var ohyggligt varmt så jag letade efter en balja att fylla upp med vatten till Affe och den som söker ska finna,uppe på en hylla i garaget fanns en blå balja,nu är jag ju inte begåvad med speciellt långa ben eller tånaglar så jag tog helt enkelt och stödde ena handen på det som stod under hyllan....DET som stod under var golfklubbor lastade på en vagn och den hade ....tadaaaaaa....hjul, den for iväg,jag likaså och baljan förblev kvar på hyllan,ja ner kom baljfan till slut och Affe blev glad. Vi badade och gjorde middag,satt och snackade i uterummet och tittade på tv.
Så kom då idag med nya bravader,vi beslöt oss att packa ihop oss i god tid och äta frukost hemma eftersom vi snart ska iväg igen och vi lastade ut grejerna i bilen och när vi kört kom jag på att fönstret stod öppet i köket,jag tog lappen med larmkoden på och skuttade in,jag tryckte in siffrorna....trodde jag,inne i köket hör jag hur det börjar tjuta och väsnas,jag stängde fönstret och hukar mig(??) för att ingen ska se att det är jag som härjar,paniken utbryter och med tårarna rinnandes står jag på trappen och skriker på Peter i bilen som när han får se min skärrade blick är framme hos mig på nolltid,jag satte igång larmet skriker jag som om han inte hörde det själv,det gjorde nog hela området för den delen,sakligt tryckte han in rätt kod och det tystnade,sen kom nästa panik....de har ju säkert skickat polisbil och nu kommer vi få betala jättemycket för falsklarm,jag var så eländig så hälften kunde varit nog och Peter bad mig ringa ägaren till huset och hon tyckte synd om mig men de hade loggat in och sett att allt såg avlarmat och bra ut.....Peter och barnen skrattar fortfarande,själv avslutade jag en perfekt morgon med att dra sönder snöret till vår gardin på balkongen,jag gick till Peter,försökte se så söt ut jag bara kunde och sa att jag visst lyckats ta sönder något,han var inte jätteimponerad och muttrade ut och lagade.....sen åt vi frukost och hela måltiden gick ut på gliringar såsom...kan du skicka larmet,jag menar smöret osv....tur man är härdad :-)

Klockan är bara lite efter 11 och jag kan kanske hinna med något mer,ska ju hem till en kollega på homeparty och där har jag aldrig varit så vi får väl se :-)

Kram och ha en skön söndag

Kommentera här: