0

Påsken som aldrig ville ta slut :-)

Så var sista dagen på påsken över,jag fullkomligen älskar påsken,för mig betyder det vår och med våren kommer mycket positiva känslor.
Vi har haft en barnledig och fullspäckad påsk jag och Peter,skärtorsdagen var lugn och på fredagen åkte vi upp till vad vi hade tänkt skulle bli en liten "komma hemifrån " övernattning,vi åkte till ett B&B i skogarna mellan Höör och Hörby,det låg fint,men resten är inget jag kan rekommendera...tyvärr :-/ som tur är så kan vi roa oss kungligt ändå,vi åkte in till Höör och åt på en restaurang,vi stod och ryckte i dörren och kliade oss i huvudet för det skulle vara öppet,då öppnas dörren och ung servitris säger spydigt....Det är inte ALLA dörrar som går utåt....Men hallååå Humle & Dumle är i byn,lite service tack skriv PUSH på dörren...*doooh*
 
 
 
 
VI kom tillbaka till Granliden,klädde på oss en tjockare tröja,tog med oss en liten väska med dricka och traskade,sisådär 1 km sen var vi uttråkade och bestämde oss för att ladda ner en film i stället på rummet :-)
 
 
 
Vi åt en torftig frukost påskaftons morgon och checkade ut innan fan hade hunnit vakna,körde mot frostavallen och skånes djurpark för att kolla in Grottbyn,sen kom vi på att vi hade sett en skylt inne på ICA där vi bodde om en stor utförsäljning på inredningsaker,där ALLT skulle bort,5000 artiklar skulle i stort sett skänkas bort så billigt det var,efter många om och men hittade vi det,inte konstigt att vi missade det för det stod LOPPIS på skylten och i ett litet garage stod ett par bord med prylar som nog inte var nya,vi tittade på varann och insåg att vi nog inte var så sugna på någon av dessa 5000 artiklar.
 
Vi körde vidare mot Sjöbo för att hitta ett fikaställe och det var inte så lätt...vi hamnade till slut i Flyinge efter att ha sett köerna vid Öveds kloster och då hade klockan sprungit iväg och blivit lunchdags.
 
Väl hemma la vi oss en stund eftersom det vankades 50 årsfest på kvällen,min käre exmake fyllde the big five o och ställde till med en MYCKET trevlig fest,jag och Peter var ställföreträdare för en vän till Magnus som tyvärr inte kunde komma och vi körde hans musikquiz,mycket populärt inslag.
Vi åkte hem till Annapanna och Uffe en stund före. 
 
Redo för fest
 
 
Kvällen var supertrevlig och vi mötte både nya och gamla bekantskaper,vi var hemma i god tid och var i går väldigt pigga,så pigga att vi åkte till IKEA och käkade lunch och handlade lite,jag gick på damernas och hörde världens gulligaste samtal mellan ett syskonpar kanske 5-7 år,där den ena flickan sa till den andra - Vi måste gå ut till Mamma nu -Men jag är inte färdig,sa den andra - OK,behöver du bajsa? frågade den första-Jaaa,blev svaret.....- Ok då går jag ut och säger till Mamma att det dröjer lite till,men vänta,jag har ju inte tvättat händerna,det plaskas lite under kranen...SÅ,nu går jag ut och säger till Mamma att du ska bajsa!
 
Jag skrattade hjärtligt  inne i min lilla "hytt" innan jag var färdig och gick ut,jag berättade för Peter som skrattade gott.
När vi handlat klart och skulle köra hemåt så bestämde vi oss för att köra inom festlokalen för att se om vi kunde hjälpa till med städning eller något och SUCK,de ville dem ;-)
 
Det har varit en underbar ledig påsk och i går kväll kom Tilda hem och idag kommer min lille prins ♥
 
Solen skiner,Linnéa har precis kommit med Kvällsposten,kaffet är klart och vi har tvättid,i morgon är det dags för verkligheten igen och det är helt ok det också,för vet ni vad? Jag är lycklig ♥
 
Lotta

Kommentera här: