0

Min storebror

Min bror har varit här med sin husbil och firat midsommar,alltid lika mysigt att ha honom här och sen vår mor blev sjuk har vi kommit varandra ännu närmre och när hon gick bort så var vår känsla ungefär likadan,vi är varandras olikheter och jag styr upp honom lite grann och skyddar honom fast jag är lillasyster,han behöver stöttning på ett sätt som bara jag kan relatera till och han likaså,vi är liksom maskrosbarn som mitt i all turbulens och kärlekslöshet alltid har klamrat oss fast vid vår egna kärlek och ibland ser jag vad han tänker och känner innan han ens säger det.
 
Min storebror är min trygga punkt och den enda som kan förstå vad jag pratar om när jag fladdrar iväg om tiden då......i Växjö.
 
Christer är en stilig karl som inte inser sin egen kapacitet och som har ett stort hjärta,vi har våra sidor jag och min bror,vi är förtegna om vårt innersta och öppnar inte upp för vem som helst,Peter avgudar honom och min son likaså....jag älskar min bror villkorslöst.
 
Idag har vi gått ner på dagisnivå och härmat djur och skrattat hysteriskt åt missförstånd som fick Christer att stå och hålla en kasse i 10 minuter utan ingen anledning alls :-)
 
Min storebror är så fin,en guldklimp och Affe och han utbyter pratbubblor och om Affe hade fått hade han krupit innanför skinnet på honom.
De är rätt lika,lite lunsiga,inget som stressar i onödan och hade de kunnat hålla tass så hade de gjort det :-)
 
Älskade bror min,för mig är du trygghet och "hemma" jag älskar dig djupt ♥
 
Hoppas ni alla hade en fin midsommar :-)
 
Kram // Lotta
 

Kommentera här: