1

Bjarne och Viola!

Jag har en vän som inte bara står mig väldigt nära,utan som också är en komiker på elitnivå (och nej,jag talar inte om mig själv) jag fick berättat för mig århundradets historia om det kanske bästa och roligaste hon någonsin sagt,vi kan kalla henne Viola
 
Violas sambo,vi kan kalla honom Bjarne,hade varit ute och haft en mycket blöt kväll med vännerna och hade lite svårt med både karta och balans och han hade helt sonika somnat på en plats där man inte normalt brukar sova,nämligen på gräsmattan i deras trädgård.
 
Äldste sonen i familjen hade kikat ut väldigt tidigt på morgonen och solen visade sig inte helt utan endast halva kroppen var exponerad i solljuset,sonen ser två smala ben och ett par kängor ligga ovanligt still och han frågar försiktigt: Är det du Bjarne? Svaret blir ett lite frågande Ja? och sen föreslår sonen i huset att han kanske bör gå in och lägga sig,men Bjarne tycker att han ligger alldels ypperligt bra där han ligger..så,sonen lägger inte mer energi på detta utan går in till sin mor som är mindre road av händelsen......lite senare på eftermiddagen utan att Bjarne gjort något större väsen av sig under dagen hör plötsligt familjen hur gräsklipparen går igång och Bjarne svettas ut gårdagens berusning genom fysiskt arbete......När ljudet av gräsklippare stannar efter en stund kan Viola inte längre hålla sig,hon öppnar fönstret ut till trädgården och frågar Bjarne med illa dold ironi......-Bäddar du sängen Bjarne?
 
 
Jag skrattar hysteriskt åt detta varje gång den historian kommer på tal och jag bara avgudar hennes kvickhet och förmåga till att ge en känga på ett kvinnligt och humoristiskt sätt.
 
Ha en fin dag!
 
Lotta
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Leva-Kerstin:

skriven

:)
Tack för dagens första skratt.
har delat på FB och Twitter

Önskar dig en underbar lördag Lotta

Svar: Varsågod 😊
Lotta

Kommentera här: