0

Ditt sanna jag!

Djupt inne i Dig finns allt som är perfekt.
Djupt inne i Dig finns den Du var ämnad att vara.
 
Ditt sanna Jag-finns alltid inom Dig.
Alla har ett "sitt sanna Jag". Alla!
 
Ditt sanna Jag kan stängas in
Men det kan aldrig släckas ut helt.
Längtan till Ditt sanna Jag finns alltid.
Denna längtan finns innerst inne i alla.
Det är hoppfullt.
 
Du vet precis när Du är i kontakt med Ditt sanna Jag.
Kanske var det bara tio minuter i går. Men ändå. Man vet det.
Du var i ett möte med en annan människa helt utan rädsla.
Du var i kontakt med den Du var ämnad att vara.
En stund av lycka,kraft och total närvaro.
Det är att vara i dans med "det bästa i sig".
 
 
-Författare okänd-
 
Detta är nog den vackraste dikt jag vet och den delar jag med mig i dag med önskan om en underbar dag!
 
Kram

Kommentera här: