1

Fru Olsson

I dag kom vi att prata om gamla serietidningar på jobbet och en av de nämnde "Lilla Fridolf" och då kom jag tänka på en händelse för längesedan,jag bodde själv vid den tidpunkten så det var före barnen och jag hade somnat tidigt den kvällen och drömde om just "Lilla Fridolf",jag drömmer ju de mest konstiga saker så jag var inte förvånad,men i alla fall så mitt i drömmen så hör jag en signal,någon sökte mig och jag fick in ringsignalen i drömmen,så jag svarar - Ja det är Selma Olsson!!(Fridolfs fru) -Hallå?? vem är det? hör jag en förvirrad röst fråga i andra änden och jag sätter mig rakt upp och säger -är det du Fridolf? Va? säger den andra rösten,min pojkvän vid tillfället om jag inte minns fel och då vaknade jag till såklart och kom till sans.....han hade säkert redan gjort upp planer på hur han smidigast kunde göra slut vid det laget :-)
 
Jag vet inte hur det är möjligt att drömma så udda som jag trots allt ofta gjorde och ännu gör,det är rena filmmanus jag kunnat skriva ibland och frågan är hur i hela friden jag hinner med allt på de få timmar jag sover?
 
Nåja,jag upphör aldrig att förvåna mig själv och det är ju tur :-D
 
Tja,kanske inte den roligaste storyn,men rätt kul att minnas något så starkt som skedde för 20+ år sedan :-)
 
Ha en fin kväll nu på er :-)
 

Kommentarer:

1 Fredrik:

skriven

Alltid lika trevligt att läsa dina inlägg. Tack för att det finns så fina människor.

Svar: Tack snälla Fredrik och tack för att du läser :-) mvh Lotta
Lotta

Kommentera här: