0

Ett minne av sand!

I mitt hjärta bor det en väldig massa glädje och kärlek och jag är tillfreds, nu på morgonen kom det ett sms från en god vän som kör lastbilar på de svenska vägarna och han skrev att han var vid Gottåsa,en liten håla mellan Älmhult och Växjö i Småland och genast slussades jag tillbaka 35 år i tiden för när jag var liten så fanns det enorma sandhögar just i Gottåsa,jag minns inte riktigt i vilket syfte men de hade med cementgjuteriet att göra och de bara fanns där.
 
Våra föräldrar körde oss dit så vi kunde hoppa i dessa gigantiska berg av sand och jag minns känslan av att kunna flyga,jag minns känslan av frihet,ungefär som mitt första sommarminne på varma klippor i Västervik när jag var fem år gammal.
 
Varje gång jag kör förbi skylten Gottåsa så flashar de minnena tillbaka och jag klamrar mig fast vid alla roliga barndomsminnen jag kan hur tragiskt det än låter och bevarar dem ömt :-)
 
Tänk att det var sandhögar som fick mig att minnas ett varmt sommarminne,säkert en stor del till varför jag älskar stranden,just mjuk sand under fötterna gör mig alldeles varm och bubblig
 
Kram
 
Lotta
 
 

Kommentera här: