1

You can not give,unless you HAVE something to give

Du kan inte ge något om du inte har något att ge......
 
Kloka ord som jag tagit till mig,jag har en tendens att bli sårad och besviken när någon inte lever upp till det JAG tycker de ska leva upp till....Som ett exempel så kan jag skicka iväg ett sms till någon som jag kanske tänker på och undrar hur han eller hon mår,men det kommer liksom aldrig något tillbaka och jag har en hel hög med sådana envägskommunikationer som jag har mått dåligt över men jag har insett att det är ganska själviskt av mig att lägga över det på dom,det är MITT val att skicka iväg ett sms och det blir automatiskt MIN känsla av besvikelse när det aldrig återgäldas,men det ska inte vedebörande lida för,så jag har förstått nu att man kan inte ge mig något om man inte har något att ge och bara för att jag fungerar som jag gör så gör inte alla det :-)
 
Sent ska en trög men varmhjärtad kvinna vakna och faktiskt ska jag kanske ta och förvandla all omtanke för andra till kraft och energi  och lägga den på mig själv och de som faktiskt har något att ge mig,för många sådana har jag runt omkring mig :-)
 
Lotta
 

Kommentarer:

1 linda:

skriven

kloka ord. :-)

Svar: Tack snälla Linda :-) Kul att se dig här :-)
Lotta

Kommentera här: