0

Halstabletten som försvann :-)

Jag är ju inte den som är den och jag bjuder gärna på tokigheter jag har varit med om och tycker det är roligt att få dela med mig av mitt liv inom rimliga gränser och idag tänkte jag berätta om en dejt jag var på runt 1991 med en kille som hette Micke :-)
 
Vi hade träffats på tåget upp till Växjö,när jag skulle hälsa på mina föräldrar och han var på väg hemåt,han bodde i Hässleholm, efter en dag i Malmö med några kompisar,han var ett år yngre än mig och var rätt söt,vi pratade hela resan upp och han frågade efter mitt telefonnummer,det där ENDA numret man hade innan mobiltelefonens tid ni vet,självklart fick han det och han hoppade av och jag trodde aldrig jag skulle höra ifrån honom igen,men jodå,någon vecka senare ringde han och vi pratade varje dag i några veckor innan vi till slut bestämde att han skulle ta tåget ner till Malmö för att träffa mig och vi skulle gå på stan och fika.
 
Jag var såklart väldigt nervös när dagen kom och hade piffat till mig,han kom ut från tåget och påminde lite grann om skådisen John Cusack :-)
 
Vi gick och strosade gata upp och gata ner och hade mycket att prata om,han bjöd på en halstablett och jag gick där och sög på den när Micke säger något hysteriskt roligt,jag frustade till på mitt vanliga,okvinnliga sätt och ut flög halstabletten....
Jag hoppades att han inte hade märkt något och undrade var sjutton den tog vägen för den hade inte landat på marken så mycket var jag säker på....I alla fall så fortsatte vi gå,när Micke helt plötsligt stannar till och tittar på min arm,hans blick var väl inte fylld med översvallande erotik när han med ett snett leende säger - Är det här din?
Jag tittar ner och jodå,på jackärmen hängde halstabletten och dinglade så fint :-D
 
Jag minns inte vad jag svarade på det mer än att jag såklart skämdes och tänkte att han aldrig mer ville träffa en sån sluskfia igen,men jodå,vi höll ihop några månader till,men halstabletterna fick stanna i påsen efter det ;-)
 
Ha en fin dag :-)
 
 
 
Lotta
 

Kommentera här: