2

Uppdatering vecka 1

Godmorgon!
Jaha,min första semestervecka är snart till sin ända och den har onekligen varit intensiv,jag började måndagen med att packa strandväskan för jag hade fått för mig att det skulle bli fint väder,det blev inte så mycket av den varan helt ärligt och hela himlen öppnade sig och det blixtrade och åskade så det skallrade i rutorna,jag höll mig inne resten av den dagen och kvällen och kollade film och läste.
 
På tisdagen hade jag lovat Amanda att hämta henne på fritids,så jag och Liam hämtade upp henne efter lunch och så åkte vi först till Ikea och handlade lite och sen körde vi till småbåtshamnen i Limhamn och strosade runt,kalkbrottet fick oxå ett besök innan vi körde hemåt och inväntade mamma Anna.
 
På kvällen åkte jag ner och hämtade Anna R och så handlade vi med oss varsin sallad och körde ner til stranden och pratade och åt ,kvalitét med fin vän :-)
 
Onsdagen blev strandväder,27 grader varmt men tyvärr halv storm,efter att kämpat i flera timmar och t.o.m fått sand i tandköttet så gav jag till slut upp pch åkte in till stan och Cinas koloni,hon hade lägligt nog bjudit dit mig om jag hade lust,där var det hett så det snurrade och kvällen avslutades med bad i poolen och middag hos Anderssons,Liam var oxå med och cyklade med mig hem sen för på torsdagen var det dags för dressincykling med Lizette och hennes grabbar,sagt och gjort,7.45 lämnade vi Vellinge för S:t Olof och så trampade vi dressin och det var riktigt roligt och vädret var lagom skönt,ändhållplatsen var Gyllebosjön där vi gick av åt medhavd lunch och fika,pojkarana badade och vi drack kaffe,sen cyklade vi tillbaka och åkte sedan vidare till Ystad där vi hälsade på farmor och farfar i stugan och så gick vi ner till stranden och badade innan vi körde hemåt.
 
På morgonen hade min kusin Tomas ringt och berättat att han och familjen var i mellbystrand och nu var de på väg hem till mig....en helt vanlig idékläckning från min älskade kusin,det vara bara att ställa om sig och ta emot gästerna,tur jag tycker så mycket om dem ;-)
 
I går var vi en heldag på stan,vi började i Folkets park,käkade lunch på Möllan,traskade runt i Malmö city,hälsade på Nikki på jobbet och avslutade med ett eftermiddagsdopp nere i Ljunghusen innan vi åkte hemåt och handlade för kvällens grille.

Liam kom förbi under kvällen och var med en stund <3
När deras barn var i säng så kollade vi film,Captain Phillips med Tom Hanks...suveränt bra och sen natti natti.
 
Lördag idag och vi får väl se vad vi hittar på,det blir i alla fall gemensam grillning med Liam,Nikki och Magnus och i morgon åker Stockholmarna vidare till kompisar,de får se till att vara hemma på måndag eftermiddag,för då kommer jag och Liam upp med tåget ;-)
 
Ja det är spännande nästan jämnt....jag kommer lägga upp  lite bilder vid ett senare tillfälle :-)
 
Ha en fin dag!
 
Lotta

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Låter verkligen som en intensiv vecka! Härliga stunder måste de ha blivet. Hoppas att du får en lika fin semster vecka nästa vecka med.

Svar: Tack, det hoppas jag också :-)
Lotta

2 Anonym:

skriven

Herreguuud vad du hunnit med mycket Lotta. Ska du hålla denna takten hela semestern? Då behöver du nog en extraveckas ledighet för att gå ner i varv. Tur att det regnar idag så att du hinner packa inför Sthlms-resan. Ha en riktigt trevlig resa och mycket nöje i vår vackra huvudstad. Semesterkram från mig....

Svar: Jag får dra ner på tempot June, du har helt rätt :-) kram tillbaka ❤️
Lotta

Kommentera här: