2

Hon med stort H !

Jaha....klarvaken och klockan är 05.25 och jag kunde verkligen inte sova längre,jag la mig strax före 23 och somnade gott men 03.30 så plingade ordet klarvaken till i skallen och sen var det lögn i helvete att somna om så jag gick upp och satte mig vid tv:n och fick på en svensk gammal film "Sånt är livet" med Helena Bergström (såklart) Rolf Lassgård och fler kända skådisar och den är lite småmysig,relationer med allt vad det innebär och brist på relationer med allt vad DET innebär.

Brist på sömn är också jobbig eller egentligen går jag inte omkring och har brist på sömn men veckan när inte barnen är här så blir det si och så och jag undrar när jag ska hitta mina rutiner i det vardagliga livet.
Att jobba är skönt,jag hinner inte tänka så mycket,att träffa vänner är också skönt då vet jag vad jag ska göra av min tid.....jag är inte bra på att vara helt ensam för länge för då vandrar tankarna iväg och jag analyserar och maler sönder och sen är det kört,ett litet frö är sått och ge det näring genom att ligga vaken och glo gör inte saken bättre precis,men ofta väljer jag att vara ensam och gå omkring och lulla och spela lite gitarr och sjunga hittepå sånger...tycker om att skriva långa blogginlägg som ofta raderas efter jag skrivit ur och av mig. Jag jobbar fortfarande på att lära mig att öppna upp och bjuda in till mitt innersta men det får bli små babysteg,det gör för ont att prata om vissa saker och jag väljer helt enkelt att skrinlägga vissa saker som med tiden bör blekna men som i vissa stunder tär och förstör alldeles för mycket av den jag egentligen är och den jag egentligen är det är den som ni ser när ni möter mig,glad,positiv och full av dålig humor.....det är hon jag vill vara alltid.....hon med stort H.

Det har varit en full rulle vecka och nu ska jag jobba hela helgen och ha kvalitetstid med en vän i kväll, sen är det Måndag igen och min sömn är tillbaka med vetskapen om att någon är hos mig när jag somnar och som finns kvar när jag vaknar =)

Ha en fin helg kära vänner!

Lotta

Kommentarer:

1 Sussi Gosenius:

skriven

Till dig från mig. Njut, du som är singel....



http://www.youtube.com/watch?v=MyGJXLxtVEo&feature=player_embedded

2 Lotta:

skriven

Tack för det Sussie =)

Kommentera här: