3

Brustet hjärta!

Min fina dotter Nikki befinner sig i en ohållbar situation i skolan,en av hennes,vad hon trodde,var en god vän och som vi har träffat och tyckte väldigt mycket om,har vänt henne ryggen och tagit med hela klassen,Nikki är väldigt stark i sig själv,men nu orkar hon inte och kommer att byta klass.

Hon är utfryst och ingen pratar med henne om den här tjejen "E" är i skolan,när hon inte är där kommer de krypande...då säger Nikki Nej tack,passar det inte när E är i skolan så don't bother...jag är väldigt stolt över hur stark hon är.

Man kan tro att en vänskap som Nikki och E hade ska hålla för det mesta,men det var en skitbagatell som fick E att gå i taket...Nikki blev erbjuden att följa med henne och hennes familj utomlands i en månad,Nikki funderade väldigt länge och sa att en månad blir för länge,men kanske ett par veckor.....det var det hela(vad jag vet) och nu har det bara eskalerat,E är en tuff tjej och en som styr sin grupp.Nikki hade inte en chans.

Hon kommer förhoppningsvis få byta linje till Samhälle i stället och då gå kvar på skolan,vi håller tummar och tår.

Usch ja,mitt hjärta blöder när jag känner av hennes ångest inför skolan och jag har sjukat henne vid ett par tillfällen för att hon ska kunna vila ut,hemskt men sant!


Nu är hon på väg till skolan och ska prata med kuratorn om sin situation så vi hoppas att det händer något snabbt!

I går åt vi middag hos Familjen Andersson,vi slog ihop våra rester och gjorde en pytt av det hela med stekta ägg till...mumsi!

Ledig idag och jag och Liam ska hyra film och mysa......=)

Ha en fin dag!

Kommentarer:

1 Carina:

skriven

Nikki!

Fruktansvärt det som hänt dig. Jag är så ledsen för din skull och fick verkligen ont i både mage och hjärta. Tänk att aldrig sånt här ska bli bättr`?

Jag blev själv utsatt väldigt kraftigt av tjejerna i skolan under mellan- och högstadiet, så jag vet verkligen hur ont detta gör.

Prata med kuratorn, stå på dig att något snabbt ska hända NU. Prata med skolsköterskan, lärare etc. Var öppen och red ut.

Du är en mycket duktig tjej och INGET ska knäcka dig. Detta kommer att stärka dig så småningom men det är så fult, idiotiskt och vansinnigt dumt.

Jag tänker på dig massor och stöder dig hela tiden även om vi inte träffs ofta. Kramar

2 Lotta:

skriven

Goda nyheter Carina,hon får byta linje och bara om två veckor dessutom,så nu ska hon läsa Samhälle !!!

Jag är så glad och lycklig för henne <3<3

Tack för dna fina ord,jag ska se till att hon läser dom.

3 svägerskan:

skriven

Nikki - jag bytte också linje mitt i andra terminen i ettan. Det blir super! Lycka till!

Kommentera här: