2

Grillkväll med kollegorna!

Mina kära kollegor kom i går runt 18.30 förutom Therese som kom tidigare för att hjälpa mig,hon var jätteduktig på att dricka vin måste jag säga ;-) jag hade redan allting klart när hon kom så jag får själv skylla mig.

Det var i och för sig salladen kvar och den blev såååå god kan ni tro,det var grön sparris,sockerärtor,salladsmix,avakado,salladslök,fetaost,rädisor och jordgubbar i


När det var klart så återstod det att ta ett glas vin,skåla med fina Therese och vänta på de andra  Skål för regnet =(

Det blev till att sitta inne eftersom regnet valde att komma och förstöra för oss så vi fick tränga ihop oss i storarummet några i soffan och några på golvet
 men allt går i trevligt sällskap eller hur? =)
Det var massor med mat,jag hade fläskytterfilé,någon hade grillspett och någon annan kycklingspett, majs,tzatziki,sex olika såser,kokt potatis och så sallad och det var rent knäpptyst en lång stund när alla satt och åt,man hörde bara mmmmmmm och åhhhh vad gott
 Magnus skötte all markservice runtomkring och var superduktig,han är otroligt osjälvisk när jag har gäster och fixar med allt och Liam hjälpte till med drycken och hämtade filtar när vi satt ute och frös.

Kaffet tog vi däremot utomhus eftersom regnet dragit förbi och det blev ett par sköna timmar med diverse asgarv och majsplockning...jag har onekligen underhållande kollegor och vänner


Lite färsk frukt hann vi med och äta innan mörkret och kylan tvingade upp oss

Väl uppe åkte Baja Päron fram,Malins speciallikör som är väldigt god och livsfarlig och sen fick vi underhållning så det stod härliga till         

 Det hela slutade med en deltagare fick moona till följd av sanning eller konka och en annan däckade i soffan och det var inte jag....jag var så nykter och städad så =)

Klockade 01.00 tackade gästerna för sig och vandrade ut i natten och jag somnade gott.
Tack alla fina som kom och tack Magnus och Liam för ALL hjälp <3<3

I eftermiddag är det dags för damen på nedre plan att snacka spanska igen =)

Jag önskar er en underbar dag !

Lotta

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Kul att det blev lyckat...och du hann att fixa allt...du är duktig du!!



Kati

2 Lotta:

skriven

Tack Kati,fast jag var ju ledig hela dagen så....;-)

Kommentera här: