0

Glädje och ångest!

Godmorgon!

Det blev en trevlig kväll i går hos Anderssons,mycket god mat och trevliga människor =)

Morgonen började med att Nikki försovit sig till jobbet så då fick taxiakuten rycka ut,det vill säga MOI och med kaffe to go så blev hon inte så farligt försenad.
Att det ska vara så svårt att gå upp på morgonen? jag fattar det inte.

Anyway...ikväll kommer töserna hit och grillar och tror ni jag förberedde igår som planerat? nope,fanns annat kul att göra,som att cykla hem till Annapanna och hjälpa henne att duka och dricka vin ;-)

Fick en kallelse till Mammografi hemskickad i går och genast börjar min ångest att spela spratt med mig......självklart kommer de hitta något och självklart kan man inte få må så här bra utan krokigheter längs vägen...jag är helt övertygad om att min dom kommer och att jag kommer bli en i statistiken som drabbas av cancer.....jobbig tanke men jag inser ju också att det är bra att göra undersökningen ifall det skulle vara något,för min Mamma blev ju bortadopterad som liten och därför vet vi inte vad som ligger i släkten så att säga...usch....men tiden jag fick passade inte så jag måste ringa och ändra den....jag kommer troligtvis berätta hur jag känner för den stackaren som tar emot mitt samtal och hoppas hon kan lugna mig lite.

Det är så mycket enklare att stoppa huvudet i sanden och inte veta.....inte sunt,men enklast =(

Jag har ju massor kvar att göra i livet och är inte alls redo för en sådan undersökning....kanske kan man få vänta tills man är emotionellt redo?

Jag ringer nu!

Hej!

Kommentera här: