0

And-jakt utanför Höör!

Allt börjar falla på plats,har fått prata av mig och fått många goa kramar av en fin vän och har även lyckats få en ny bekantskap i Sussies väninna Mimmi som var en superhärlig kvinna,enkel och full av humor och bus =)

Det tog sin evighet att köra hem...stack från Sussie runt 13.30 och tankade upp bilen och sen slirade jag iväg och det började bli mörkt redan då,jag körde väldigt försiktigt och många bilar låg i behaglig lunk efter mig,jag tror att många av bilisterna tyckte det var rätt tryggt att jag låg och fes i 75 för ingen körde om när de väl hade tillfället!

I går kväll hade vi verkligen trevligt,vi var 4 tjejer som förfestade lite och åkte sen ner på Harrys och där dansade vi och jag tog en öl eller två och sen,min vana trogen hamnade jag sittandes vid ett bord och diskuterade livet med folk...jag fick en ung kille,runt 25 kanske,sittandes hos mig som berättade om sin Aspergersdiagnos och då jag arbetar med människor med den typen av diagnoser så blev jag självklart fascinerad och nyfiken och vi pratade i evigheter,till de stängde faktiskt,jag ställde massor av frågor och han svarade glatt och hans kompis försvann så småningom och mina tre väninnor hade tröttnat på mig och försvunnit...det är så himla typiskt mig,jag vill helst sitta och snacka....haha,hur tråkig kan man bli ;-)

Efter stängning blev det lite efterfest och det blev sent,jättesent...somnade nog inte förrän 05.30 i morse och sen vaknade jag sketapigg 10.00 av två kaffesurplande damer som satt och rökte och tjattrade i köket =)

Vi snackade igenom kvällen och låg och däste i soffan och efter Mimmi hade kört hem,la jag mig en snabbis och vilade sen fick jag ett samtal från en vän hemifrån att vädret skulle bli sämre och hon tyckte jag skulle köra hemåt(gulle) så packade jag ihop mig och körde som sagt i maklig lunk.

Utanför Höör höll jag på att köra av vägen då en väldigt bestämd AND var ute och spatserade vid vägrenen där snön yrde som mest och hade mage att INTE flytta sig,utan tog sin goda tid på sig.....j-a fjäderfä höll på att orsaka en olycka....grrrrrrrrr!!!

Åkte hem till Magnus och bytte bil och fick med mig Liam hem,vi köpte lite godis och annat smått och gott på Willys och körde sen hemåt!

Nu kollar Liam på Simpsons och jag chattar med vänner på Facebook,tvättar och packar upp heögen!

I morgon är det lite partaj med brudarna från jobb och jag ska nog stanna över för på Tisdag ska jag åter norrut,till Hässleholm och träffa kantorn och gå igenom tonarter inför begravningen!

Jag är en lycklig Lotta ikväll som mår bättre och som börjar förstå att allt löser sig om man bara tar ett steg och en dag i taget och att ställa den där frågan man vill ha svar på.....gör man det så kan må väldigt mycket bättre =)

Nu önskar jag en godkväll och godnatt och god sömn och allt annat =)

Kommentera här: