1

Att vara en vän!

Vad innebär att vara en vän?
Här är några av mina riktmärken :


Att kunna behålla sina vänner, är en större konst än att vinna dem.

Den egentliga kärnan i all vänskap och kärlek är detta, att man lika gärna delar sin väns lidande som hans glädje.


När jag bygger ett hus, bryr jag mig inte om timmret kommer från ett hanträd eller ett honträd. Båda delar är lika starka och duger lika bra.


Vem som helst kan hysa medkänsla med en vän i hans lidande, men det fordras en verkligt fin natur för att sympatisera med en vän som har framgång.


Den sanne vännen visar sig i nödens stund.


Den som vill ha en felfri vän, förblir ensam.

Det enda sättet att ta reda på om en person är till att lita på, är genom att lita på honom.

Det finns inga främlingar, bara vänner vi inte känner.


Vi måste vara rädda om varandra,vårda vår vänskap,se och höra varandra,vi behöver inte alltid förstå varann men acceptera att vi är olika,det tycker jag är viktigt och framför allt så tycker och känner jag såhär....var inte den som släpper allt för andra,låt dom släppa vad dom har för händer och rädda dig ibland.

Ta inte skit,var stolt över vem du är och duger det inte åt andra men du älskar dej själv,då är det det som räknas, ett ärligt hjärta är ett rent och fridfullt hjärta.

Love,peace and understanding

Kommentarer:

1 Bara jag:

skriven

Så sant så!

Kommentera här: