8

Trött i själen!

Jag har haft en kanondag på jobbet,vi hade personalmöte och en allergisköterska på besök...jättenyttigt att få höra allt man kan bli allergisk mot.

Jag och min kollega Anna tog våra barn och stack på utflykt till "Utsikten" i Malmö, vi hade mellis med oss och vi fick även se Polisen komma för att prata med en person som var allt annat än nykter.

Fick ett sms av bästisen att hon ville träffas efter jobb för att dricka ett glas vin och vem är jag att ta någons drömmar,så självklart så bjöd vi hem på korv stroganoff och vin,fast barnen fick annat att dricka..haha

Tonårsdottern Nikki var på krigsstigen så idag är jag nominerad till Årets sämsta Mamma och får man tro henne så lär jag vinna guld...jag vet inte vad jag gjort henne...jag lever och andas...ber om ursäkt för det.
Vet ärligt talat inte vad jag gjort henne utan jag har bara fått ta emot skit och inte tar jag emot heller utan jag gapar tillbaka och jisses vilken häxa jag är..jag gör så gott jag kan,jag är bara människa och orkar bara så mycket,när man får så hårt motstånd från någon man älskar så mycket....då blir jag trött i själen och tvivlar på min Mammaroll...kanske är jag den värsta mor som finns,kanske är jag för hård och ställer orimliga krav? kanske visar jag min kärlek för dåligt...rädslan för att bli avvisad är stark så jag vågar inte krama om...tänk om ingen liten tunn kropp kramar tillbaka..då står jag där med all min kärlek och blir förnedrad...för älskar henne gör jag ju..så det gör ont,men jag gillar inte alltid henne och det hon gör....är det så fel?

Nåja...i morgon är en annan dag!

Kram från en trött Mamma



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Kämpa på Lotta, du vet att du är världens bästa mamma för du är det till arbetskamrat iallafall=)Kram Carroooo

2 Linda:

skriven

Klart att man har sina tvivel ibland, inte bara som mamma utan som människa överhuvudtaget... Och det får man ha, det är bevis på att man inte går omkring i nån bubbla och tror att man är felfri.
Stå på dig - du sätter regler för att du älskar henne och det får hon finna sig i vare sig hon vill eller inte!

//Kram, L.

3 Tenderee:

skriven

Tack kära ni..och Carrrrroooo,detsamma;-?

4 Ninna:

skriven

Fast man älskar sina barn över allt annat så är det klart att man får lov att bli trött på dem ibland.
Man behöver inte alls gilla allt det som de gör.
Jag tror nog det är ovanligt med de barn som aldrig gör något "fel" som man alltid är nöjd med.
Du, vi kan kanske dela på guldplatsen?
Kramis!!!

5 Carina:

skriven

Det du ger henne nu trots hennes hemska utbrott o stil ger "betalt" i tusenfalt en dag! Du är underbar. Sträck på dig!

6 Tenderee:

skriven

Tack snälla ni!!

7 Annie:

skriven

Känner igen mig mycket i Nikki. Var inte ledsen min vän. Du är en underbar person och mor till dina barn. Det är jag övertygad om Lotta.

Ungdomar gör lite som dom själva vill och oftast så blir kontakten mellan barn/förälder bättre ju äldre dom blir. Så var det iallafall för migler kram på dig

8 Tenderee:

skriven

Tack Annie,det värmde gott i hjärtat :-)

Kommentera här: