5

Glorian på sned!

Funderade när jag var ute och gick alla dessa ord man säger av ren reflex som tex om någon ringer och frågar Hallå,hur är läget? jo bara fint säger man direkt,eller jag gör det i alla fall,sen kommer man på att man ligger ju i 39 graders feber och svullen hals,jag borde ha svarat,det är skit med mig i dag,men det gör man inte,varför??

I mitt fall är det nog så att man inte vill"besvära" nä men inte ska väl jag ta upp tid?jag tycker det är mycket roligare att lyssna på andra,dessutom tror jag också att mitt liv har tidigare bestått av så mycket tråkigheter att jag är lixom "mätt",inte för att jag brukade klaga då heller,men jag blev trött på att alltid må dåligt.

Nu när jag är så lycklig och har det så bra så känns det som en bagatell att ha lite feber,det finns så många som har det otroligt mycket värre....vänta jag tappade glorian..haha.

Likaså berättade Anna,min vän,att hon var på anställningsintervju i Måndags och då tänkte jag att,när man går på sådana brukar de vilja veta..tex säg 3 saker som bäst beskriver dej!!Phu..ja vad fan säger man...slapp fisring,övervikt och en sjuk humor??i stället tänker man ut det som låter bäst för att arbetsgivaren skulle vilja ha just mig..så då brukar det bli...Positiv.....punktlig......och humoristisk..tex..men visst det är jag det oxå,men näää.

Vad tror ni ,vill arbetsgivaren ha "de rätta svaren"?
Viktigare är...hur hade ni beskrivit er själva och mig med tre ord...kom igen nu,jag tål allt(nästan)

Desperate Housewifes i kväll...yes!!!!

Har jobbat hela långa dagen och känner mig nöjd med dagens insats för samhället och i morgon är det ännu en dag att vakna upp till och förhoppningsvis känna tilltro till...att vakna och känna att man vill vara vaken..det måste vara höjden av lycka?

Jag sitter och kollar igenom räkningarna och inser att det blir nog mat på bordet denna månaden också,vilken tur,annars finns det alltid vänner att snylta på. :-)


Ha en härlig kväll...och kram.
Lotta

VI FLICKOR ÄR FULLA HELA VECKAN.
MÅN-ONS ÄR VI PRAKTFULLA.
TORS ÄR VI FÖRVÄNTANSFULLA.
FRE ÄR VI "BEUTIFULLA"
LÖR ÄR VI SKITFULLA.
SÖN ÄR VI ÅNGERFULLA.

Denna fick jag av min svåger Stefan!

Kommentarer:

1 jeanette:

skriven

Vad innebär det egentligen med att vara punktlig? Att man alltid kommer prick den tid man ska? Det måste det ju innebära, för kommer man tio minuter innan är man ju för tidig och kommer man tio minuter efter är man för sen. Och vem i hela världen lyckas komma prick den tid man ska, således är ju egentligen punktlighet en icke existerande egenskap. Och jag menar vad fasen är punktlighet för j...a egenskap, om jag vore chef hade jag ju hellre anställt en person som är kreativ, tar egna intiativ och är ärlig, men som alltid kommer tio minuter för sent, än en dryg jävel som tar alldeles för många rökraster och spelar internetpoker på arbetstid, men som alltid är i tid!

2 Lotta:

skriven

Men oj!!
vilka tankar du har.

3 Jeanette:

skriven

Jaa, sån är jag... tänker alldeles för mycket

4 Jada:

skriven

Tre saker jag skulle sagt om mig själv på en anställningsintervju, problemlösare, kreativ, positiv, håller tiden, ja det blev visst fler än tre o jag
hade kunnat hålla på ett tag till...
Ha en bra dag!
Kram Jessica

5 Lotta:

skriven

Jessica,du är alldeles före blygsam..haha
kul att läsa dock.

Kommentera här: