0

Johannes,Tommy och lilla pattarklappardagen

Godmorgon på er alla sköna lirare 🤗
Jag är sämst på att uppdatera bloggen för tillfället men har faktiskt inte orkat.
Jag är trött när jag kommer hem efter jobbet och jag har prioriterat lyssnandet istället för skrivandet.
Jag har lyssnat på enormt mycket ljudböcker och i går kväll var jag klar med Johannes Brost självbiografi " Dö inte nyfiken " att han själv läste in boken var en megabonus eftersom hans speciella Hallandsstockholmska var igenkänning deluxe och jag skrattade gott mellan varven och förfasades lite över hans kvinnoaffärer,kokainskandaler och hans brist på att hålla i pengar men han verkade ha varit en genuint godhjärtad man och må han vila i frid.

Före Johannes lyssnade jag på "Utnyttjad,våldtagen & såld" skriven av en kvinna som numera lever ihop med en vän till mig från skoltiden i Växjö och även den boken påverkade mig djupt 🙏🏼

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna sådan tillfredsställelse av att lyssna på böcker,men jag har blivit beroende,sitter på min balkong om kvällarna liksom jag gör nu före jobbet och lyssnar och lyssnar,ibland med en kopp kaffe och ibland med ett glas vin, emellanåt går jag in till Peter som passar på att titta på sina program som ingen människa vill se förutom han 😁❤️ ger han en puss och går ut igen 😉
Facetimade med Disa i går som var sur som en skunk och inte ens Peter kunde lirka med henne,hon var trött och sur... Punkt! 😉
På jobbet går det bättre och bättre och jag trivs men saknar mina gamla kollegor men har det väldigt bra med mina nya som jag kände sen innan och vi har blivit en fin liten arbetsgrupp ❤️
Helgen blir lugn,jag ska köra upp till min dotter och lilla familjen och kolla in huset och ta en fika med dem, annars blir det lugna gatan såvitt jag vet 😀
Nu är det nästan slut på mitt 50 årsfirande förutom Tommy Nilsson som blev uppskjutet till februari 2021 så nu är jag officiellt 50 and counting.
Men däremot ska jag fira min kära vän Linda som snart fyller 50 och det blir med en tvärtom fest och DET kommer bli spännande att få se min hjulbente machoman i klänning 🤣🤣
Nä nu har jag icke tid att flabba med er längre utan ska göra mig redo för jobbet.
Jag önskar dig en härlig och solig lilla pattarklappardag.

Var rädd om dem som är rädd om dig ♥️
Lotta 
(null)

Kommentera här: