0

Tanten i den blommiga klänningen

I morse när jag stod och väntade på att Peter skulle komma hem så jag kunde få bilen så såg jag att skorna behövde knytas,på något sätt så lyckades jag böja mig ner och knyta skorna,när jag stönandes och stånkandes tog mig upp igen var jag högröd i ansiktet,väskan hade åkt över huvudet på mig och jag fick upp överkroppen med ett ljudligt ÅHEJ!!


När jag tittar upp ser jag en liten tjej cykla förbi med skräck i blicken,hej sa hon med en undran i rösten om jag höll på att tuppa av och jag fyrade av ett leende i mitt rosiga nylle och frustade fram ett Hej du!!! 

Den stackarn trodde nog på fullt allvar att hon skulle få uppleva hur en tant i blommig klänning med en väska över huvudet skulle falla ihop framför henne,hon cyklade vidare med ett ansikte som vittnade om att det var det värsta som hon någonsin upplevt och kanske skrev hon om det i en uppsats i skolan,jag vill i alla fall inbilla mig att jag är så viktig 😉

Jag har slutat för dagen och skulle egentligen åkt till Trelleborg med sonen,men han mådde kymigt i magen så det fick vi avstå 😕 så det får bli kaffe på balkongen i stället ☕️

Nu önskar jag dig en fin kväll 👌🏽

Kommentera här: