1

Ett försvarstal!

Godmorgon på er!
 
Jag skulle vilja utveckla en sak med er,jag fick en kommentar angående min utbildning till beröringspedagog där det ifrågasattes hur jag kunde hitta till en sådan utbildning eftersom jag verkar vara en så stressad person själv,kanske är ni fler som tänker så?
 
Jag antar att du som skrev själv är en väldigt samlad och lugn person,men vet du att först och främst så valde min chef ut mig specifikt att gå den här utbildningen och jag blev både stolt och glad,för det andra så är ju tanken att kunna lugna och beröra och har man själv upplevt stress eller inte kan sätta ord på vad man känner så är det rätt bra att ha erfarenhet av det och i synnerhet med den gruppen av människor som jag arbetar med.
 
Det handlar om empati,om förståelse för andra människor,hjälpa till med deras kroppsuppfattning och att få dem att kännna sig lugna och jag fick högsta betyg av min lärare på alla plan.
 
Jag må verka stressad när jag skriver här ibland,men detta är ett forum för att kunna uttrycka mig och du har givetvis all rätt som läsare att ifrågasätta om du vill det :-)
 
Nog om detta och söndag innebär tvätt,städ och vinterstudion,kaffe och mys med Liam som kom till mig i går redan,idag ska jag ge honom TS och se hur det kan påverka honom.
Peter har jobbat två nätter av tre och Tilda är hos sin Mamma,men i morgon är vi samlade allihop igen ♥
 
Nu önskar jag dig en fin söndag med omtanke och kärlek.
 
Kram från mig :-)
 
Lotta
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Leva-Kerstin:

skriven

Hm, tvi vale för att få höra detta. Du har helt klart för dig att det handlar om empati,om förståelse för andra människor. Det är det som är grejen.
Kramar till dig

Svar: Tack snälla,det är precis vad jag också känner :-) kram
Lotta

Kommentera här: