4

Bakom lås och bom!

Jag gjorde det,jag insåg att jag behövde ekipera mig lite,så jag körde till Emporia efter jobbet med hjärtklappning och redan trött och hungrig,men jag tänkte att om jag inte gör det i dag så blir det inte på ett bra jäkla tag...jag skulle ha en jacka och ett par nya skor...jovisst,kyss en stelfrusen anka....jag irrade runt och jag hittade byxor,tröja.linne,trosor,skor men ingen jacka...jag såg mig som klar och började bli svimfärdig av hunger så jag betalade parkeringsavgiften och gick mot bilen....framme vid bommen stoppade jag in kortet i läsaren och..............ingenting,jag provade igen....ingenting!!! Biljetten var nu förbrukad och jag var inlåst på Emporias parkering,fick backa undan för att ställa mig vid sidan om och för att göra en lång jävla historia kort så kom jag efter prat med väktare,polis,biljettautomatröster ut och jag var så lugn så jag trodde själv att jag stoppat valium i eftermiddagskaffet och sen blev jag helt matt och sen blev jag stolt....jag kunde verkligen behålla lugnet när det gällde...jodå såatt ;-)
 
Nu sitter jag hemma i tryggt förvar med nya kläder och skor,en mindre summa på kontot men med ett rätt behagligt sinne...Jag är en cool rackare när det krävs........host,harkel om jag får säga det själv och det får jag ju...såklart!
 
Nu är jag trött som en halt iller med uselt lokalsinne och jag ska strax natta mig med bok och nässpray och japp,jag är fortfarande täppt som en igenkorkad trädgårdsslang i snoken,bed bad gör det ob hudra år :-)
 
Tjillevippen på dippen och allt det däringa :-)
 

Kommentarer:

1 Dit personliga stör på jobb :

skriven

Du är grym Lotta! Du ska va stolt! 💕

Svar: Tack störet ;-) <3 <3
Lotta

2 Anonym:

skriven

Skönt att du kom ut , kan inte va världens ballaste ställe att spendera natten på! För övrigt tycker jag det är ett hemskt p-hus o köra i så fy bubblan om man dessutom blev tvingad att stanna kvar.. Creeeeeeepy!

Svar: hade det varit inne i p-huset hade det varit ännu värre,nu stod jag i alla fall där ute.....:-)
Lotta

3 Anonym:

skriven

Ja du e väl osse en.!! Men du klara de utan katastrof så all heder till dig pottisen ♥♥♥♥

Svar: Pipan....är det du? ;-) Hallåååååååååååååååååååå....<3
Lotta

4 June:

skriven

Ja du Lotta, yra höns finns det gott om i Skåne......men inte trodde jag att du sällat dig till oss (jag är nämligen en av dom). :) Min fasa är precis just det - att bli sittande där vid bommen och känna paniken komma.... Där blir du nog aldrig hängande igen förstår jag. Vårkram till dig. (Du såg så vårfin ut när vi vinkade till varandra igår så man blev riktigt glad......)

Svar: Tack kära June :-) Joho jag är en yr höna jag...det var inte så farligt att bli sittandes där när jag väl fick reda på hur jag skulle gå tillväga,det löste sig snabbt när jag fattade att jag skulle ringa på klockan som satt där man stoppar in biljetten,men jag kommer nog parkera utanför hädanefter hahaha
Lotta

Kommentera här: