0

Välj hälsa

Fy Fabian vad jag är trött,nya jobbet suger all kraft och jag känner mig på tok för gammal för att lära mig nya rutiner och sätt att arbeta på,men jag vet samtidigt att jag fixar det och har höga krav på mig själv,det blir så när man arbetar med människor som på något vis är i behov av min omvårdnad.

Är jag bra på mitt arbete? Ja det vill jag påstå,jag är en omtänksam och omvårdnaden person som ser längre än till mina egna behov och går rätt långt för att göra det bra för andra. 
Däremot tar jag aldrig med jobbet hem,jag släpper det när jag slutar för dagen.
Men nya arbetstider,rutiner,synsätt och framförallt att arbeta i full mundering som visir,handskar,munskydd och skyddsrock,är annorlunda, men så ser läget ut just nu och den dagen vi slipper byta om flera ggr om dagen kommer bli en bra dag 👍🏻
Jag ska nu slänga upp mina trötta fötter för att vila och jag har även hunnit rasta vovven 1 timme nere på ängarna,middag kan det också bli tal om ikväll,vi får se 😉
Läste några klokord idag från en kvinna som skriver på Insta och kallar sig Hennesvag.
Tänkvärt 👌🏼ha en fin kväll 
Lotta 
(null)


Kommentera här: