0

Högkänslig

En dag i mitt liv kan se ut så här :

Jag vaknar tidigt,ofta med en klump i magen och jag undrar vad jag kommer att oroa mig för idag,mår barnen bra? Har jag glömt något? Hur är det med hunden,han har ju varit krasslig. Vad var det jag sa eller gjorde som blev så fel den gången 😢
 
Sen är min dag i gång : Ut med hunden,väcka 2 barn med särskilda behov mediciner,påminnelser,packningar och  sen ska jag göra mig själv iordning.
Påminnelser,påminnelser,Peter kommer hem och tar över (om han jobbat) jag åker till jobbet och är positiv då jag älskar mitt jobb.
 
Energin är på topp fram till lunch,sen blir det tungt,ljuden,ljuset,gnisslandet,susandet,jag hör allt,en dörr som stängs för hårt,alla frågor omkring mig och jag försöker att inte låta irriterad,men jag är så trött i mitt huvud,jag skulle kunna somna sittandes ibland.
 
Lunchrast,hem till hunden (om Peter jobbat) slänga i mig lite mat och sen är det eftermiddag.
Mer ljud och ljus och mina fantastiska kollegor gör allt för att underlätta,när klockan närmar sig 15.00 så är jag helt färdig 😴
 
När jag slutat så ska det oftast handlas,mat ska lagas,hunden ska ut och mitt sätt att landa lite är att se mina två avsnitt av dagens "Hem till Gården" sen vaknar Peter och vill såklart umgås lite innan han ska iväg och jobba igen.
Vi äter och diskar,duschar ungar,påminnelser,kollar almanackor,dosetter och eventuella besök på HAB eller skolor förbereds.
När klockan är 21.30 då har hunden varit ute sista rundan,ungarna är i säng och /eller på gång efter kvällsbestyren och då bokstavligen KRASCHAR jag i säng 😴😴😴😴
 
Så ser en helt vanlig dag ut för mig och den skiljer sig säkert inte från så många andra familjer men jag orkar inte sålla,jag som alltid älskat ha musik på njuter av att det är tyst inne och så hör jag fågelkvitter,skrattande barn,bilarna i stället,men då kan jag stänga fönstret om jag så önskar 😊
 
Att vara så enormt känslig både för sinnesstämningar,ljud och ljus är så enormt jobbigt och det har blivit värre med åren,jag stannar gärna hemma och kuckilurar för där är min trygga borg.
Lediga helger är jag gärna ute som nu i helgen med goda vänner och våra vovvar men jag orkar inte så mycket,jag sover mycket och äter vitaminer och allt det där,men tröttheten i själen är tuffare.
Men,det mina vänner är en annan story 😋
Min humor och min förmåga att trots allt se det positiva i det mesta är det som får mig att funka bra ändå ♥️
Nu önskar jag dig en fin Skärtorsdag 
Varmaste kramen från mig 🐥 (null)
 
 

Kommentera här: