0

30 år som skåning

För ganska exakt 30 år sen tog jag mitt pick och pack och flyttade till Malmö,efter att ha bott i Växjö i hela mitt liv och aldrig känt mig riktigt hemma där så tog jag mitt vuxna beslut att lämna det "trygga" jag kände till för att kunna bli lycklig och få andas.
Närheten till havet och de öppna fälten är fortfarande det som tilltalar mig allra mest och jag älskar Skåne,jag älskar att jag tillbringat större delen av mitt liv här.
Att Växjö är en fin stad som utvecklats enormt ser jag när jag åker dit på besök lite då och då,men det var aldrig en stad för mig,jag har kvar några fina kompisar där och min bror bor kvar men för övrigt är det mest en "klumpimagen" känsla att komma dit.
Jag kan inte riktigt förklara känslan av att vara född i fel landskap,jag tar alla skämt om snåla smålänningar osv och jag är en småländska i själen och i mitt sätt att tänka i mångt och mycket,jag är stolt över att vara ifrån Småland men mitt hjärta längtade alltid ut,det var inte bara en flykt från allt det tunga och det som gjorde ont,det var även ett nödvändigt ont för mig,jag tror inte jag någonsin hade blivit lycklig om jag stannat kvar.
Jag älskar mitt Skåne,här är mina barn födda,här finns merparten av mina vänner och musiken och störst av allt här finns kärleken ♥️♥️♥️
Grattis till Skåne som fick hit mig 🤪😆 (null)

Kommentera här: