0

Min dansbandskarriär

Ikväll var det Christer Sjögrens dag i Så mycket bättre,den bästa kvällen hittills 👍🏻
Herregud så nostalgisk jag blev av att höra dessa goa dansbandslåtar,jag växte upp med Vikingarna och jag har sjungit mången sång av densamma och tro det eller ej men Vikingarna och Christer Sjögren är en stor del av min musikaliska "karriär" 
Om jag inte varit så feg så hade jag kunnat leva på musiken,men jag tackade Nej till så mycket dels för att jag inte hade självförtroendet och dels för att jag var ensamstående mamma när jag började bli aktiv på riktigt,att vara ifrån Nikki mer än nödvändigt var inte av intresse.
Jag har fått erbjudanden som hade fått vem som helst att tacka Ja utan att blinka men jag hade inte bara mig själv att tänka på och jag valde det trygga med att sjunga i små band och arbeta dubbelt i stället....och troligtvis hade jag gjort samma sak igen.
Jag har tyvärr aldrig haft ambitioner att göra karriär,jag var helt nöjd med att komma hem till min dotter och sen när sonen kom så var känslan densamma....jag har fått en gåva(säger dem),min röst,därmed inte sagt att jag måste göra något av det,jag har haft mina stunder av massiva komplimanger och njutit av varje sekund med olika band,men idag är jag nöjd med att förgylla nära och kära på bröllop,dop och tyvärr en och annan begravning 😪 det betyder mer än alla karriärer och pengar i världen 🙌🏻
Varm kram på dig ♥️
(null)


Kommentera här: