0

Ett 70 talsbarn

(null)

När jag gick ut med Affe efter jobbet i dag så var det inte bara jag som vittrade vår i luften,barn hoppade på studsmattor och grillar tändes och en skön känsla av välbehag lade sig som ett lock över mig och mitt Vellinge 😊

Att höra barn skratta och se dem leka påminner mig om hur det var att växa upp som barn på 70 talet, då lekte man, jag växte upp i en stadsdel i Växjö som heter Teleborg och på Furutåvägen skapades många vänskapsband.

Vi lekte verkligen från morgon till kväll och vi gick inte in förrän våra föräldrar kallade in oss,stelfrusen värmde man fötterna på elementet bredvid lovikavantarna på vintern och varm chocklad serverades med Skogaholms limpmackor med ost....inga mobiler,ingen stress och man ringde på dörren när man ville leka 😋

Som uppvuxen på 70 talet minns jag mina unga år med glädje 🙌🏻
Sen kom tonåren,högstadiet,krav och annat emellan men åh vad jag önskar att våra barn i dag fick vara de barn vi var 👍🏻
Varmaste fredagskramen till dig 🥰

Kommentera här: