0

Knatte,Fnatte och Tjatte

Jag och Liam har kollat knattecup i fotboll,min kollega och vän Emelies 6 årige son Fabian spelade match så vi tog en promenad ner och satte oss i solen och kollade alla små filurer som irrade runt på planen.
Underbart vilket engagemang hos tränare och föräldrar,kommentarer som : fel håll,målet är på andra sidan,ta det lugnt ni är i samma lag,bara en på bollen från samma lag killar osv osv,helt underbart 😁
Små fokuserade (i 5 min) smålirare som tydligt visade vem som var idolen,man gjorde samma segergester och man "trillade och ojade sig" på samma sätt trots att den enda som rört dem var en trött fluga.
Så himla söta hela högen 😁⚽️
Vi traskade hemåt och så fortsatte jag mes mitt söndagsbestyr,att tvätta 😌
I går var jag på loppis på Lilla C:s jobb men hittade bara en sjal,däremot på vägen hem svängde jag inom lokala köttbonden och köpte en köttlåda på 13 kg,så nu har vi mat hemma som räcker året ut.
Peter som är en riktigt hejare på matlagning gjorde Högrev i lergryta med kokt potatis och hans fantastiska sås till det.
Våra vänner Sonny och Maria brukar vara aspiranter på Peters goda mat,så vi packade ihop en påse och traskade helt sonika hem till dem efter maten 😁 de blev inte jätteledsna 😋
Nu önskar jag dig en härlig söndag 😍😍😍😍😍
Söndag den 2/9-18

Kommentera här: