0

Bångstyriga tuttar

I går var jag då på mammografin och jag anser mig vara rutinerad nu denna 6:e gång och jag slängde av mig allt jag skulle och lät flickorna landa fritt på röntgenplåten,men av någon anledning i går fick jag inte till det med motoriken,hon bad mig svänga höger,jag gick åt vänster,tutten gled ner så hon fick med all sin kraft lyfta och bad mig snällt om jag kunde vrida mig då det var rätt tungt .......Jodå så att eh....
Fastklämd och ena sidan klar,plattfiskarnas serenad var påbörjad,så skulle jag då vända på mig och ni som har gjort mammografi vet hur man ska stå på sidan och lyfta armen,vrida höften flytta något steg åt sidan och göra 14 piruetter och en volt framåt innan de kan fota...fast sitter man,om detta råder inga tvivel,försöker man dra sig ur den positionen så har man bröst ner till ankeln,stå nu helt still, sa hon, efter att ha bollat runt med mig och mina bångstyriga bröst i säkert 10 minuter,absolut,sa jag, jag lovar att jag stod så still jag bara kunde och ändå....blev bilden suddig,sköterskan som har MÅNGA är på nacken och är galet rutinerad tittade både länge och väl på sin dator innan hon kliade sig i huvudet och sa: Detta har jag aldrig varit med om, bilden blev suddig!! HUR är det möjligt när du sitter fast? undrade hon,ja fråga för fan inte mig, jag stod helt still,precis som hon önskade.
Med en nästan obemärkt suck så sa hon att vi fick ta om bilden igen,hon dolde sin besvikelse rätt illa men kavlade upp armarna och grabbade åter tag i vänster bröst,vände och vred på mig och förmanade mig att åter stå HELT still.
Jag andades inte ens och då fastnade jag på bild,som tur var.
Den stackars sköterskan var helt slut efteråt,kunde hon gott ha efter att ha bannat mig 😤
 
Nåja,nu väntar bara den jobbiga väntan på beskedet.
I dag var det då dags för cellprov,.det gick som förväntat,lite känn och kläm och allt verkade bra, årets besiktning är nu klar och vi får hoppas att jag slipper efterkontroll 😘
Nu önskar jag dig en fin dag.
Puss och Kram
 
 Lotta

Kommentera här: