1

Dampradoren och Stollaren

Där stod jag i mina vita shorts i en kontrast till lite brunare ben och jag tränade passiv lydnad med Affe,Helena och hennes vovve.
Helena kastar en lelsak i vattnet  och hennes tollare Enzo ska hämta två gånger och Affe ska stanna kvar på land.....en gång gick finfint,affe pep och ville i men han höll sig på land,en gång till tänkte vi och Helena kastade i och beordrade apport...till hennes hund!
Det tog tre ryck och sen låg jag fullt påklädd med handväskan kring halsen i sjön,jag tittade på Helena som höll för munnen tills hon var blå,jag garvade som en galning samtidigt som jag skulle kravla mig upp, Affe simmade med kopplet kring halsen och hans matte försökte ta sig upp ur vattnet smidig som en ångvält,de fyra 13 åriga flickor som var med var lika bleka som Mjölbys nationalsång (om de nu har en) och stirrade med öppen mun på tanten som med stort arsle och fotriktiga skor försökte med någon sorts värdighet ta sig upp ifrån vattnet,de nämnde inte med en bokstav synen de fick på sin näthinna och som för evigt ifrågasätter huruvida det är lönt att bli vuxen.
Dampradoren Affe och Stollaren Enzo lyckades förgylla allas dag i dag 😆
i dag har varit en blandad kompott av tårar och hysteriska garv,en vanlig dag i mitt liv 😀♥️
Kram
(null)

(null)

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Den simturen hade jag gett allt för att se! 😂😂😂😘 /Kram Anna-Karin

Svar: Det kan jag tro 😆
Lotta Lagby

Kommentera här: