0

Danskjävlar,Britt är förvirrad!

Jag satt på stranden och väntade på min kompis Ulrika som skulle göra mig sällskap,Bulan,ni vet 😉 till saken hör att det ligger ett vandrarhem precis vid stranden och på balkongen som vette ut mot oss satt ett stort glatt gäng med  medelålders danskar som skrattade högt och mycket,det lät som om de tagit "en lille en" till frukost 🤪den ena damen i sällskapet skrattade så mycket att hon började hosta helt hysteriskt,eller så drog hon kanske ett skämt,vad vet jag 😉 men hon hostade,pratade och skrattade om vartannat och till höger hör jag en man som säger till sin fru Danskjävlar,vilket jävla liv de håller....mutter mutter,samma kvinna som precis hostat lägger återigen upp ett asgarv som till och med fick mig att känna mig tystlåten och då rycktes jag med och började skratta jag med,men se det tyckte inte surgubben till höger om,han sa "vilket jävla garv" om han menade danskan eller mig vet jag ej

Nåja danskarna lugnade sig och det blev lugnt i bygget och surgubben blev troligtvis nöjd,men det fanns ändå en gnutta jävelskap i gubben som skulle busa till det med sin fruga och skvätte vatten på henne,tanten som dessutom hade sina lurar i öronen (där de ska vara) och hörde inte själv hur högt hon skrek och hon skrattade likt den glada danskan högt och lekfullt och surgubben var tillbaka,faaaan vad du gapar,tanten svalde skrattet och så var det över.
Ett äldre par i 80 årsåldern satt snett bakom oss till vänster och kan ni tro,hennes mobil ringde och upp flög en ihopvikbar mobil modell äldre och hon fick på högtalartelefonen så hela stranden kunde höra hennes samtal, det hördes en kvinnoröst som upprepade att "Britt är förvirrad" och tanten som blottade Britts mentala status för hela stranden fortsatte att prata,till slut tappade hennes gubbe tålamodet och sa till damen i luren: Britt är förvirrad,nu vet vi det, sen var det samtalet över 😆
Ja jisses vad man får höra mycket 🙉🙈🙊
Nu sitter jag på balkongen och håller Affe sällskap så han slipper tratten en stund. Kaffe får det bli till det ☕️
Ha en fin dag på er,danskjävlar 😆😆
(null)
(null)

Kommentera här: