0

Floden blev mitt liv

Under flera dagar har jag gått och nynnat på en melodi,ett intro från en serie jag tyckt väldigt mycket om som barn,men jag kunde inte placera den,jag berättade för Peter och han bad mig nynna,det var inget han kände igen,men jag mindes att det var vatten och en en båt av något slag och när jag spann vidare på minnena så PANG så visste jag att det var något med Floden i titeln,jag googlade och hittade den till slut Floden blev mitt liv  jag mindes den mörka vackra flickan (Sigrid Thornton) och tyckte alltihopa var vackert,kärlekshistorian och landskapet och vattnet.
 
Så frustrerande när man har en melodi fastnaglat i huvudet men man kan inte komma på det.
Minns ni den? Den är från 1983 läste jag mig till och var en australienskisk miniserie :-)
 
Bildresultat för floden blev mitt liv
 
 
Nu önskar jag dig en fin dag :-)
 
Lotta

Kommentera här: