0

Apelsiner från Florida!

I går hade jag och Peter barnledigt och passade på att köra ner till Höllviken för att äta,som vanligt erbjöd jag mig att köra hem så han kunde ta en öl och som vanligt skrattade han hysteriskt åt detta och torkade tårarna som om det var det lustigaste han någonsin hört och beställde in ett glas vin till mig.
Jag åt bakad potatis med kyckling och Peter åt grillspett,mycket gott alltihop.
 
Vid bordet till vänster om oss sitter det två män,den ene bär en skjorta,har en laptop framför sig,en chic väska bredvid sig som han hade diverse flaskor med olika juicer i och en attityd hämtad ifrån vilken -bli den bästa säljaren-handbok som helst.
Mittemot sig hade en han en vanlig typisk svensk man,vit t-shirt,sneakers och jeans och han var nog någon form av spekulant på dessa mystiska juicer säljaren hade i sin chica väska.
 
De beställde varsin pizza och en öl och säljaren pratade sådär "lagom" högt som man gör när man vill att follk ska höra,han berättade att eftersom han bor i Florida så hade han full koll på att apelsinerna som fanns i juicerna hade fått frodas i 25 gradig värme och inget annat,spekulanten var mer intresserad av sin pizza men lyssnade och tittade när säljaren radade upp sina juicer från väskan och radade upp dem på det redan trånga bordet.
 
Mitt i försäljaren som bor i Floridas upplägg ringer spekulantens mobil,han reser sig helt sonika upp,svarar och lämnar restaurangen för att gå ut och ta en cigg samtidigt som han pratar länge och väl i mobilen.
Jag och Peter följer detta skådespel med stort intresse mellan tuggorna och våra blickar möts i samförstånd då och då.
Säljaren som bor i landet där Apelsinerna frodas i 25 gradig värme såg inte imponerad ut,plockade demonstrativt ner sina juicer i väskan och började titta i sin mobil medan spekulanten traskade fram och tillbaka rökandes och snackandes i godan ro utanför.
 
Till slut kom han tillbaka,de fortsatte äta och samtalet såg ut att gå lite trögare,huruvida affären gick i lås förtäljer inte denna liten meningslösa historia eftersom vi betalade och gick. 
Kontentan av detta är : Försök inte sälja Apelsinjuicer av apelsiner som frodats i 25 gradig värme i Florida till en skåning som samtidigt äter Pizza :-)
 
På kvällen såg vi en underbar film som heter "Manchester by the sea" lite trögstartad men blev helt sagolik till slut.
Med detta önskar jag dig en härlig Fredag :-)
 
 
 
 

Kommentera här: