0

När en islandshäst gnäggar

När jag fyllde 40 så fick jag bla upplevelsen att rida Islandshäst i Höllviken...jodå!
Jag som knappt vet bak och fram på en hästapålle skulle krafsa och hova,kamma och kratta och vad tusan det nu kan heta,jag trodde den stackars hästen skulle somna av ren utmattning innan det var dags att rida ens.
Sen var allt på plats och vi skulle få lite information om hästarna,var vi skulle tänka på,var vi skulle rida..osv
Där stod vi några tafatta vuxna i en rad och själva hästkvinnan som höll i det (inte ett sto alltså) frågade om någon visste något om just Islandshästar,jag som har en sisådär impulskontroll emellanåt kunde inte hålla mig längre,så jag sträcker upp handen som en 5 åring (jag vet,jag vet) Magnus min fd man som var med och skulle få rida,såg märkbart nervös och blek ut...vad fan ska hon nu säga galenpannan? 
Jag harklar mig och säger utan att försöka bryta ihop av upphetsning .... När de gnäggar så låter det "gnäggur" "gnäggur" 
Sen skrattar jag själv så jag håller på att gå sönder,min stackars make vid det tillfället försökte sig på ett läte som skulle vara ett skratt medan övriga gruppen,inkluderat hästkvinnan(inte stoet) förblev gravallvarliga.
 
Jag sa inte så mycket mer under den ridturen ;-)
 
Jag är för härlig jag ;-)
 
 

Kommentera här: