0

Hej Kaj! Hallå Börje!

Idag begav vi oss till Helsingborg för att tura med svärmor som fyller 75 idag,hennes man Jan var med och ett par goda vänner till dem,Anita och Kaj,mycket sympatiska människor....att åka båt och bli presenterad för en Kaj är lite speciellt om man har sett reklamen 😁


Vi åt 3 rätters och turade fram och tillbaka 2 gånger innan vi kom på att Parkeringen höll på att gå ut så jag och Peter fick slänga oss av båten som sista man för att hinna,medan de övriga turade lite till och njöt av sin avec.

Det var väldigt trevligt och Kaj var trots namnet varken en fiskmås eller sjöbuse utan en trevlig utbildad kock och sommelier och han valde de goda vinen till rätterna,jag fick kämpa hårt för att hålla tillbaka min dåliga imitation ( jag tycker klart den är klockren) av Bengt Frithiofson där vinet enligt mig har en smak av vidbränd duva och fjolårets midsommarkrans,jag sitter och garvar högt för mig själv nu 🤣🤣 tur man kan roa sig själv när både hund och gubbe snarkar sött ❤️

Det är mörkt som i ett sotararsle ute och jag är inte trött ännu,men i morgon är en annan dag och så ska jag träffa Lena på en lunchfika nere i byn 😀 

Så nu får jag säga Hasta la vista i morgon är det Tisda' 


Marianne,jag och Jan
Anita och Kaj
Peter❤️Lotta

Kommentera här: