0

Skam och kontrollbehov

Jag har sovit och sovit,bara tittat på tv och film,har sett 3 säsonger av SKAM som för övrigt var sjukt bra och både jag och sonen längtar till säsong fyra ska komma.
I dag är jag tillbaka på jobbet och även om jag i morse kände mig helt hundra tycker jag nog att jag snabbt kom in i den höga pulsen igen och hjärtklappning gjorde sig påmind,jag har ingen mittemellan knapp har jag insett och det har bara blivit värre med åren,har jag slappnat av så har allt skitit sig men är jag på helspänn och har full koll på allt så...skiter det sig ändå...hahahahhaa nädå,så illa är det inte men då funkar det mesta,kanske på bekostnad av min hälsa att jag konstant har en inre planering som jag checkar av med jämna mellanrum,men det funkar och då kan jag slappna av lite grann.
 
Att det har blivit såhär är tydligen inte ovanligt för människor som levt i kaos under längre tid och jag trodde aldrig att någon skulle benämna mig med ordet kontrollfreak,jag som alltid varit spontan och impulsiv,har nu blivit eftertänksam och beroende av trygghet.
 
Peter gör sitt absolut bästa för att hjälpa mig,att underlätta så att jag inte tar på mig för mycket och jag har nog inte insett att mitt behov av att ha koll på allt underminerar honom och hans förmåga,att han faktiskt fixar allt lika bra,bara inte på det sätt jag önskar alltid.
 
Jag måste slappna av och att vara hemma i tre dagar utan att göra ingenting var nyttigt för mig,jag kan om jag vill och INGEN kan göra allt själv,ingen kräver det av mig själv utom jag.
 
Ser ni mig fara runt som en fis i en potta någonstans så hejda mig,jag tycker om kramar ♥
 
Ha en fantastisk dag kära ni och var rädd om dig 
 
 

Kommentera här: