0

I ett hus på gatan på gatan där jag bor

Jag ser dem varje dag,paret i 35 års åldern,jag ser dem när jag på min runda med Affe har deras hus framför mig under en längre sträcka.

Jag ser mannen i köket,jag ser honom ute och leka med barnen,jag ser honom påta i trädgården,jag ser honom luta huvudet i händerna sittandes ensam vid köksbordet och dra fingrarna genom håret efter en stund,för att sedan resa sig.

Jag ser henne ibland sitta mittemot honom i köket,de verkar upprörda,jag ser henne komma hem sent på kvällen och de möts i dörren,han springer ut i träningskläder och hon går in till barnen och hundarna,en gång har jag sett dem tillsammans med barnen och hundarna,han lång och mörk,hon liten och ljus,två små barn och två stora hundar.

Var i livet är dem? Får dem ihop livspusslet? jobbar han dag och hon kväll för att slippa rodda med allt runtomkring,hon går ut med hundarna sent på kvällen,hon går undan till ett mörkt parti där hon inte syns...gråter hon kanske för att ingen ska höra eller se,eller behöver hon bara lite egentid?

På helgmorgnarna ser jag hela familjen äta frukost tillsammans,då är de samlade och verkar lyckliga :-)

Jag hoppas de är lyckliga,det verkar vara fina människor ♥

 

I dag har jag varit på mammografi och som vanligt kommer jag vara ett nervvrak och en lallande fåne tills svaret kommer och jag mår så otroligt dåligt och min dödsångest blir påtaglig,men jag håller tummarna och hoppas på att jag klarar mig även denna gång.

Ha en fin dag!

Lotta ♥

 
 
 
 
 

Kommentera här: