1

Humle och Dumle och den tredje

I dag var jag på Palmfestivalen med två godingar och jag ska försöka förklara hur det går när en med Panikångest och högkänslighet,en med ADHD och en helt vanlig människa ska gå på marknad.


För det första pratar hon med ADHD oavbrutet och hon med högkänslighet är ljudkänslig,det kommer hon med ADHD på efter en stund.
Innan vi hittat en parkering har vi ringt upp vår kollega som bor i Trelleborg,som jobbar med oss och är van vid oss,han mötte upp och han kände nog att han fick styra upp det hela lite,sagt och gjort,i en dimma av pladder lufsade han lugnt framåt och lotsade oss,han kollade av så han hade  Humle och Dumle med sig hela tiden.

I mitt huvud surrade det,det pep,folk rökte,hade stark parfym och barn skrek och hundar satt i gnissliga barnvagnar och såg mest förvånade ut.

Det rök från matvagnar,folk knuffades och säljare glodde i sina mobiler och en och annan petade näsan och utforskade innehållet. 

Efter 1 timme stod vi utanför kollegans port och han frågade om det var ok att lämna oss,såklart det var,vi masade oss igenom folkmassan och var överens om att med chockladbollar och UGGstövlar till barnbarnet (mitt)var vi nöjda och gick mot bilen.

Någon hade varit snäll och satt böter för att vi stod där husbilar ska parkera...,vi missade det med våra mosade och stressade hjärnor.

Nu är jag hemma igen,rätt matt i päran och nu ska jag ha dejt med mig själv 😁

Ja lite så kan det gå 👍🏽🌴

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

UGGstövlar?!?
Ha en mysig date🙈😘

Svar: Japp i miniformat 😃😘
Lotta

Kommentera här: