0

Så gick det till!

Jag och Peter satt och snackade om när vi tog körkort och när vi övningskörde,jag minns så väl när vi skulle köra halkan i Ljungby och vi var några bilar från bilskolor i Växjö som skulle slå följe och samtidigt öva omkörning på motorväg,jag satt i första bilen som skulle öva (läs) omkörning och jag vänder mig till min lärare Göran och stället glatt frågan: Ska jag börja köra om? Han tittade lite förundrat och tänkte säkert i sitt stilla sinne att det inte var min tur när de delade ut förstånd och så sa han lugnt och pedagogiskt: Tycker du det känns som en bra lösning? Jag fick tänka till lite extra och sen kom det ett liljeholmens som fick mig att verka smart helt plötsligt,nä just det ja,jag kör ju först hahahahaha (nervöst skratt) jag kan ju inte köra om mig själv (hyeneskrik)
Nåja framme i Ljungby halkade jag av vägen och prickade pappälgar tills jag blev upplyst om i lurarna att vitsen var att VÄJA för älgarna,too dee?
Den 26/3 1988 fick jag i alla fall körkortet,då stort som ett A5 nästan,det kostade mig 3900kr och det kostade mina föräldrar en lyktstolpe och en garageuppfart....*visslar*


Lotta

Kommentera här: