0

Påsättning!

Det är så fruktansvärt varmt så jag vet inte vart jag ska ta vägen,jag svettas ända ner i springan där ryggen byter namn och det är ju föga upphetsande för min käre sambo plus att jag känner mig lika fräsch som en utspydd mördarsnigel...fyy!
September är egentligen en av mina favoritmånader,men jag har det jobbigt med värmen,det har jag alltid haft,att sitta nere vid stranden där det kanske fläktar och där man kan bada är en sak,men att jobba när det som är varmast är inte kul,sen på kvällen när jag tar kvällspromenaden med Affe så är jag så klibbig att myggen kör värsta maratonsuget på mig,jag kan riktigt höra hur de visslar efter sina polare och säger att här är värsta läckerbiten ;-)
 
Häromdagen var jag dessutom smidig som en giraff i ett dockhus när jag satt och pratade med min manlige kollega om musik och annat,vi kom in på Laleh och jag sa att hon inte är en musiker i min smak men att hennes musikalitet är avundsvärd,jag frågade honom vad han tycker om Laleh och han säger att han tycker att hon är bra,men inget han liksom lyssnar på så ofta och då säger jag såhär till min manlige kollega " Ok,så det är inte så att du sätter på Laleh det första du gör när du kommer hem?"
 
Jodå,jag hörde det själv och tack och lov verkar det ha passerat obemärkt förbi min kollegas öron,så jag tänkte för mig själv att jag måste lära mig att bara vara tyst,att inte låta hakan hoppa hela tiden om det som poppar upp i huvudet på mig.
 
Nåja,som tur är så känner folk mig och jag kom undan även denna gång...troligtvis på grund av min charm,mitt skarpa sinne för att kunna berika världen och för det faktum att jag är så ödmjuk <3
 
Nu önskar jag dig en finfin dag :-)
 
Lotta 
 
 
 
 

Kommentera här: