0

Armen som gungade brickan

I morse var jag med Liam hos tandläkaren,inte för att han inte fixar det,men hans tandställning ska snart tas bort och jag kände att jag ville veta lite mer kring det,hönsmamma som jag är :-)
Jag stod där och babblade med tandläkare Cecilia....en underbar person för övrigt...när jag blev lite trött i ryggen,så jag lutade mig helt sonika mot det som stod närmast,det vill säga,den långa "armen" som håller instrumentbrickan,jag kände hur jag gled längre och längre ner och som tur var satt Cecilia med ryggen emot och fixade med något så hon märkte inte att hennes bricka i stort sett hade åkt ner på golvet,jag hivade upp den medan jag såg Liams blick i stolen...För fan morsan,skärp dig...jag fick upp den igen till vad jag trodde var en normal höjd och när hon vände sig om så tittade hon lite förvånat på brickan men rättade till den och fortsatte och jag letade samtidigt efter något i handväskan medan jag beskådade detta i ögonvrån.
Jag kan jag...skulle kanske bli tandsköterska,fast med de sneda och något felplacerade gaddarna jag blivit berikad med så hade jag nog skrämt iväg alla kunder i stället, jag kunde till exempel sagt att såhär ser det ut efter 3 års tandställning :-) hahahaha!
 
Ha en fin dag mina vänner :-)
 

Kommentera här: