0

Klimakteriekossan Del 2

Bara att inse fakta,jag är vig som en spik,överviktig,har ett humör som hade fått Gordon Ramsey att blekna,ömma bröst,ömma äggstockar,uppsvälld mage,alltid orakade ben trots att jag rakar dem hela tiden,livlösa ögon,torra läppar (de ovanför magen) för små kläder,en garderob som hånflinar varje gång jag öppnar den,jag bälgar kaffe som om varje dag vore den sista och hade jag fått så hade jag druckit vin varje dag,men jag har ett trots allt ett jobb att sköta :-)
 
Jag älskar mitt jobb,där finns fler klimakteriekossor och taket är högt,det är det enda stället jag fungerar helt normalt på,jag är snäll,vänlig,effektiv och gullig...så kommer jag hem och då flyger surkärringen i mig,Peter muttrar att det var ju ett jävla humör jag är på,men kramar och pussar mig och säger att jag är det finaste som finns ändå,då gråter jag för det och känner att jag inte är värd honom.
 
Barnen försvinner likt en avlöning in på sina rum och kvar sitter en svart,hårig hund och försöker sig på ett leende på darriga tassar,men honom älskar jag alltid,alla dagar i veckan,varenda minut och sekund och när han väl kommer ihåg det så flinar han malligt till övriga familjemedlemmar som inte är lika lyckligt lottade.
 
På kvällen är jag lika social som en gammal disktrasa,sitter och surar och luktar illa i en hörna av soffan och stackars Peter undrar nog vart den sprudlande glada kvinna han en gång föll för har tagit vägen ;-)
 
Men annars mår jag bra :-)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: