0

Minisemester :-)

Tjosan och hoppsan!
Jag har på välbehövlig minisemester i Västmanland och pulsat i snö,varit i Dalarna,ätit lunch på toppen av en skidbacke,grillat korv ute vid tänd brasa och lätt snöfall...helt ljuvligt!
Jag skulle prova på att åka släde som kära Ulrika lurade på mig,eller hon sa kort och gott nu är det din tur,suck bara att lyda,att bara asa denna lekamen upp för backen med en tung släde dragandes efter mig var rena gympingpasset och när jag flåsat klart och bälgade efter luft som en övergödd flodhäst så satte jag ner arslet på kälken och jodå ner kom jag efter mycket om och men,omvägar runt träd och lite annat,jag fick ärende in efter det och tog ett glas vin och gömde mig i köket.....moget.
Vi har spelat plump och ätit gott,umgåtts med älskade kusin och hans familj samt Affe som trivs som fisken i vattnet(om nu en hund kan jämföras med en firre) han var modig nog att ta sig ton mot en granne som hade mage att stå i närheten av ägorna...haha så söt.
 
Det har varit minusgrader och snö så jag har inte svettats precis,huset vi bott i hade inte mycket till värme på ovanvåningen där vi sov,skönt tyckte jag,mindre skönt tyckte Peter och Affe som hade istappar i näsan respektive nosen på morgonen,jag sträckte lojt på mig och hade mage att sparka av mig täcket och riktigt ösa ur min glädje över att sovit gott i det svala rummet,att Peter inte fick upp värmen förrän vi var hemma i Skåne sent lördagkväll igen kan ju inte jag hjälpa,mycket gnäll,men jag var snäll och tappade upp ett bad åt honom medan jag packade upp :-)
 
I dag var det tillbaka till verkligheten och mina goa kollegor igen och jag önskar dig en underbar dag :-)
 
Kram från mig ♥
 
 
 

Kommentera här: