1

En natt jag sent ska glömma!

Godförmiddag!
I går kväll efter att Peter åkt till jobbet så satte jag på en film "Safe Haven" regisserad av Lasse Hallström och jag är ett stort fan av alla hans filmer och blev inte besviken i går heller,tårarna rann i slutet och jag gick och la mig söndersnuten och rödsprängd och somnade gott.......Runt 01.00 hör jag ett jäkla liv från stora rummet och TV:n är helt plötsligt i gång,med någon musikvideo på,kanske inte högsta volym,men högt nog mitt i natten och jag och Liam möts i stora rummet med uppspärrade ögon och bultande hjärtan...Vem? var och varför? Tittar ner i soffan och där ligger min älskade labrador och sover gott PÅ fjärrkontrollen som jag glömt kvar i soffan.....Han har avslöjat sig själv eftersom soffan inte är hans plats och han åkte ner snabbare än han hann att säga voff!
 
Affe sov sig igenom att ha lagt sig på fjärrkontrollen och sov sig igenom det höga ljudet och det är för mig en gåta hur han lyckats pricka rätt knapp och rätt kontroll också för den delen....Fy fan vad rädd jag blev,jag hade sen svårt att somna om och drömde allt möjligt konstigt när jag väl gjorde det.
 
I morse var han lika glad och lyckligt ovetandes om allt ståhej som natten gav oss andra,inte Tilda dock,hon sov också sig igenom allt.
Jag hade fullt sjå med att fixa en grej i Liams rum nu i morse när Affe kom in och störade sig och ville leka med sin boll,jag tog bollen,kastade en liten bit och fortsatte med vad jag skulle,han kom åter med boll och krafsade och puttade på mig att vi skulle leka så jag tog åter bollen och drämde iväg den,dock lite hårdare än jag tänkt för Affe haffar den i luften och glider in i elementent i köket,vilket resulterade i att lampan på fönsterbrädan trillade på golvet och gick i många limegröna porslinsbitar,såklart kollade jag så att inte Affe hade skurit sig och sen muttrade jag och smågrät över mitt öde som stressad klimakteriekossa med svetten rinnandes då jag var nyduschad och eftersvettades som en gris,samtidigt som jag sopade upp alla bitar.....Affe insåg nog att han inte var den populäraste hunden i området så han satt inne hos Liam och såg söt ut.
Det var ju mitt eget fel så jag kunde liksom inte bli jättearg på honom heller.
Titta!!  det går ju inte att bli arg liksom :-)
 
 
 
Men efter många om och men så var jag på jobbet(nästan)i tid och kunde andas ut :-)
 
Nu önskar jag dig en fin Tisdag ♥
 

Kommentarer:

1 Anna-Karin :

skriven

En favvofilm! 😄

Svar: 😚
Lotta

Kommentera här: