0

Hujedamig!!!!

Godmorgon!
Har en liten stund över innan det är dags att börja jobba igen.
 
I går på jobbet så kom vi att prata om Astrid Lindgrens karaktärer och Emil i Lönneberga och med den serien kommer man osökt in på pigan Lina,hon som bara gick där på gården som katta ungefär.
Jag sökte på skådespelerskan Maud Hansson för att läsa lite om henne som person och hittade en artikel om hur Astrid Lindgren gjorde en karaktär av Lina som hon inte ens själv tyckte om.....Astrid Lindgren var en underbar författare och att hon gjorde en sådan pass kontroversiell person som Lina tycker jag inget om,folk var som de var på den tiden,det utspelades sig säkert som det var.
 
 
Läs den gärna här------------>Artikeln<--------------
 
 
 
 
 
"Ja, det förstås, själva mej var väl inte så märkvärdigt å göra. Men alla di där krumelurerna som jag har i örona, di tycker jag det skulle vara marigt å få ihop!”
 
Ett citat som lika gärna skulle kunna kommit ifrån mig vad det anbelangar :-)
 
Nu kallar plikten!
Ha en underbar dag alla kära och här kommer ännu ett underbart citat från Lina :


Lina: Ja vi får ju tänka lite på amerikanerna också, de har ju inget ont gjort oss så varför ska vi dyvla på dem Emil?
Mamman: Men Lina.....
Lina: Ja man har ju hört så mycket om jordbävningar därborta så jag tänkte....det kanske blir för mycket om nu till på köpet Emil.....

Kommentera här: